Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Widget HTML #1

Tempat Percutian Di Gunung Jerai

Di puncak gunung itu kedua-dua gadis ini telah bertemu dengan seorang lelaki bernama Ramli bin Haji Khamis 48. Pengunjung boleh menginap dengan selesanya di sebuah resort di puncak gunung.


Tempat Menarik Di Gunung Jerai Kedah Percutian Bajet

Pemandangan dari depan chalet sangat cantik dan mendamaikan.

Tempat percutian di gunung jerai. Muzium yang cantik kelihatan seperti rumah Melayu tradisional ini memang. Menerusi Lebuh Utara-Selatan boleh susur keluar ke tol Gurun. Salah satu tempat menarik di Kedah yang popular adalah Gunung Jerai.

Lihat artikel Gunung Jerai - Percutian dan aktiviti menarik. Setelah mendapatkan info mengenai masa untuk daftar masuk ke resort dan sebagainya aku memulakan perjalanan mendaki Gunung Jerai dengan kereta. Walaupun tidak sehebat Cameron Highlands ia menawarkan sesuatu yang lain iaitu pemandangan yang cukup mengagumkan.

This hotel offers a spa an outdoor pool and a restaurant. Percutian Di Regency Jerai Hill Resort Gunung Jerai. Gunung Jerai kini menjadi lokasi kegemaran ramai pengunjung untuk beristirehat dan bersantai.

Selain itu sekiranya anda ingin menerokai apa yang ada di Gunung Jerai muzium ini adalah satu tempat yang sangat ideal untuk dijadikan tempat kunjungan pertama memandangkan pelbagai informasi menarik tentang tempat menarik di sekitar Gunung Jerai dipamerkan secara padat interaktif. Penghuni Misteri di Gunung Jerai Gurun Kedah Darul Aman diceritakan oleh EnRamli penunggu Puncak Gunung Jerai Hampir jam 800 malam dua orang gadis terus berkeliaran di sekitar puncak gunung jerai. Gunung Jerai 08000 Gurun Kedah 4.

Gunung Jerai adalah salah satu tempat percutian hujung minggu yang sangat menarik dan mendamaikan juga berada di lokasi mudah untuk dikunjungi. Air Terjun Titi Hayun. Selain destinasi percutian ia juga popular dengan aktiviti mendaki gunung.

Air Terjun Titi Hayun. Cari dan tempah penginapan unik di Airbnb. Gunung Jerai ialah tempat peranginan tanah tinggi yang paling popular di Kedah.

Dari puncak Gunung Jerai anda boleh melihat pemandangan sekitar. Hutan Lipur Sungai Sedim. Jika anda berhasrat bercuti di Alor Setar untuk mencari menu makanan menarik di sini dalam percutian bajet anda sila terokai 8 tempat makan menarik di Alor Setar.

104 hotel reviews 231 traveller photos and great deals for the regency jerai hill resort ranked 1 of 2 hotels. Sesekali nak lari dari kesibukan kota dan tenangkan fikiran apa kata jom ke chalet depan pantai yang terletak di Yan Kedah ni. Pada hari-hari biasa ia menjadi lokasi riadah pada waktu pagi dan petang.

Ramai masyarakat setempat berjalan kaki menaiki gunung melalui jalan tar yang disediakan. Gunung Jerai gunung yang cukup indah ini merupakan satu lagi destinasi yang merupakan tempat menarik di Yan yang menjadi buruan ramai pendaki terutamanya. Percutian anda disini pasti meninggalkan kenangan manis yang tidak dapat dilupakan.

Seluruh penginapan kediaman 6 tetamu 4 katil 15 bilik air. Ada trek untuk berjogging tracking atau menyewa basikal untuk menyusuri kawasan resort sendiri yang luas dan cantik. Chalet ni berlatar belakangkan suasana kampung sawah padi dan Gunung Jerai.

Kira dah macam kampung sendiri. Sekiranya anda berada di sekitar Gunung Jerai anda perlu cuba di 10 tempat makan yang best yang kami senaraikan di sini. Selain menyediakan WiFi percuma ia juga mempunyai kolam renang luaran rawatan spa dan tapak perkhemahan luaran.

Restaurant Seafood dan traditional Sebuah percutian itu pastinya tidak akan lengkap sekiranya tiada tempat makan yang sedap dan menarik untuk dikunjungi. Tempat Menarik di Gunung Jerai Kedah. Kami bermalam di Alor Setar pada hari tersebut dan keesokan harinya aku bercadang untuk pergi melihat dan melawat puncak Gunung Jerai ini kami tiba di kaki gunung jerai kira-kira pukul 115 petang.

Percutian anda disini pasti meninggalkan kenangan manis yang tidak dapat dilupakan. Tempat makan best di Jerai Geopark. Selain mempunyai suhu dingin yang nyaman pemandangan indah di sekeliling lokasi berkenaan juga menjadi faktor kunjungan samada penduduk tempatan dan pelancong domestik setiap hari.

Lain pulak cerita mak dan ayah aku banyak kali dah holiday di sini. 11 Kalau bertandang musim durian dapat la merasa durian segaq dari. Sewaan percutian di Mount Jerai.

Ia adalah pusat peranginan tanah tinggi yang mempunyai berbagai tarikan semulajadi. Tidak kurang juga yang. The Jerai Hill Resort terletak 1200 meter di atas paras laut di puncak Gunung Jerai merentasi landskap indah seluas 2 hektar.

Ia menjadi tumpuan pelancong untuk bercuti dan melakukan aktiviti menarik yang ada disini. Tempat menarik di Gunung Jerai. Pelbagai aktiviti boleh dilakukan seperti mandi air terjun mendaki gunung dan melawat tempat menarik di atas Gunung Jerai ini.

Marilah kuasai perasaan gayat anda latih diri anda untuk menjadi lebih berani dengan mencuba sukan tandem paragliding ini di Gunung Jerai. See what your friends are saying about the regency jerai hill. Gunung Jerai ialah tempat peranginan tanah tinggi yang popular di Kedah.

Gunung Jerai memiliki ketinggian 1217 meter dari paras laut dan terletak di sempadan daerah Kuala Muda dan Yan itu sentiasa mendapat kunjungan daripada para pengembara dan pencinta alam yang ingin menerokainya tidak. Satu-satunya tempat penginapan yang ada di puncak Gunung Jerai ialah The Regency Jerai Hill Resort. Semua bilik menampilkan perabot kayu yang elegan TV skrin rata bar mini dan bilik mandi peribadi.

Kalau anda perasan sebelum ni aku pernah tulis entry tentang percutian aku di Gunung Jerai dan pada masa tu tahun 2015. Percutian aku ke Regency Hill Resort di Gunung Jerai ini bukanlah kali pertama malahan ini merupakan percutian aku kali kedua. Gunung Jerai ialah salah satu destinasi pelancongan menarik di Kedah.

Penginapan ini mendapat penarafan tinggi untuk lokasi kebersihan dan banyak lagi. Ia adalah sebuah resort yang cantik dan cukup selesa bagi Hamka. Kolin nak kongsi dengan korang semua penginapan kami satu malam kat The Jerai Hills Resort.

Anda haruslah berhati-hati semasa memandu mendaki gunung ini kerana jalannya agak sempit dan sukar. Pengunjung boleh memandu kereta sendiri hingga ke puncak atau naik dengan van di kaki gunung. Sewaan percutian berpenarafan tinggi di Mount Jerai.

Gunung Jerai Paragliding Park Official. Memang boleh menjadi salah satu tempat menarik untuk hari keluarga di sini. Terdapat beberapa tarikan di puncak gunung seperti melihat pemandangan menarik di Taman Rimba melawat Muzium Perhutanan Telaga Tok Sheikh Padang Tok Sheikh dan lain-lain.

Bukit Larut - Bukit yang terletak di Taiping Perak ini merupakan salah satu destinasi percutian menarik yang sangat terkenal kerana ia merupakan salah satu lokasi yang paling banyak menerima hujan di Malaysia. 10 Ada banyak lagi tempat menarik seperti muzium perhutanan negeri kedah iaitu Telaga Tok Sheikh sejarah batu kapal dan ada ladang Strawberry ya di atas sana.


60 Tempat Menarik Di Kedah Terbaru 2022 Panduan Destinasi Terbaik


Ragency Jerai Hill Resort Tempat Percutian Hebat Di Gunung Jerai Kedah Tempat Menarik


Gunung Jerai Percutian Dan Aktiviti Menarik Percutian Bajet


Posting Komentar untuk "Tempat Percutian Di Gunung Jerai"