Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Widget HTML #1

Bercuti Di Yan Kedah

Tempat ini menjadi destinasi wisata alam yang menyenangkan untuk percutian anda ketika berada di Kedah. Gunung Jerai ialah tempat peranginan tanah tinggi yang paling popular di Kedah.


Kolam Salak Denai Chalet Kolam Mandi Penginapan

Bagi yang bercuti ke Yan Kedah bersama anak-anak destinasi sebegini pasti akan membuatkan mereka ceria gembira.

Bercuti di yan kedah. Pengalaman bermalam dan menginap di Salak Denai Yan Kedah. Dalam tidak sedar perjalanan masa itu aku tiba ke Bandar terakhir bagi percutian semenanjung Malaysia ini. Jambatan pulau bunting port menarik untuk kaki pancing.

Bercuti di Kedah bersama anak-anak dengan destinasi sebegini pasti akan membuatkan mereka ceria dan gembira. Bercuti ke Kedah. Memang boleh menjadi salah satu tempat menarik untuk hari keluarga di sini.

Bagi Hamka ia merupakan sebuah resort mewah yang cukup mempersonakan. Bandar terbesar di daerah ini adalah Sungai Yan. Sudah tentulah melihat haiwan yang boleh dikategorikan sebagai eksklusif ini dengan jarak yang lebih dekat pasti memberikan satu pengalaman yang menyeronokkan.

Masjid yang sama ini juga dipilih sebagai 10 masjid paling indah di dunia. Tarikan pelancongan di sini dapat melegakan fikiran setelah penat berkerja. Alor Setar dan Sungai Petani.

Terdapat banyak tempat pelancongan di daerah Yan yang menjadi tumpuan pelancong dari dalam dan luar negara terutamanya tarikan alam semuladi di Gunung Jerai. Mungkin sebab promosi dan juga sudah ramai pelanggan yang share menerusi Facebook ia. Merdeka Clock Tower Menara Jam Besar Sumber.

Sesekali nak lari dari kesibukan kota dan tenangkan fikiran apa kata jom ke chalet depan pantai yang terletak di Yan Kedah ni. Di sini pengunjung berpeluang untuk merasai pengalaman menunggang kuda pada harga. The following image below is a display of images that.

Smk st joseph kuching form 6 smk seksyen 19 shah alam selangor smk taman desa 2 smk taman tun dr ismail ppd smk tunku abdul rahman putra kulai johor smk pusat bandar puchong 1 smk pekan kota belud sabah smk sultan abu bakar kuantan smk tunku abdul aziz smk tinggi port dickson. Kalau korang nak tahu kat sana banyak sangat chalet yang disediakan dan NEO ERA CHALET NO TEL. Pada siapa yang nak buat family trip memang berbaloi bercuti ke Pulau Songsong Yan Kedah.

Lot 784 Jalan Ruat Besar Kampung Raga 06900 Yan Kedah. Kalau ingin melancong bersama keluarga kedah adalah pilihan terbaik. Bila di ingat-ingat kembali aku pernah ke.

Diam tak diam lama dah jugak aku start bercuti-cuti malaysia ni. Dari segi kuah plak Laksa Kak Su lagi pekat kuahnya. So now entry kali ini adalah mengenai suatu tempat yang menarik untuk BERCUTI santai gitu.

Ladang nipah ismail che kar juga merupakan tempat menarik di yan kedah bagi para penggemar minuman nira nipah. Mengenai seni binanya dapat dilihat unsur kesenian Islam dengan. Sambil berkelah boleh mandi-manda rileks santai layan angin pulau memang terasa hilang segala tekanan harian.

Ia menjadi tumpuan pelancong untuk bercuti dan melakukan aktiviti menarik yang ada disini. Tempat percutian menarik di Kedah yang pertama akan kita bahas yaitu Taman Rekreasi Sungai Sedim. Banyak tempat menarik untuk family day di Kedah yang boleh merakam.

Tempat Bercuti Di Yan Kedah. Temerloh-Kuala Terengganu-Kota Bharu-Johor Bahru-Kota Tinggi-Melaka-Ipoh-Taiping. Satu lagi tempat menarik untuk percutian di Kedah ialah Zamanis Place yang terletak di Pantai Murni Yan.

Pemandangan dari depan chalet sangat cantik dan mendamaikan. Sudah tentulah melihat haiwan yang boleh dikategorikan sebagai eksklusif ini dengan jarak yang lebih dekat pasti memberikan satu pengalaman yang menyeronokkan. Sungai sedin dengan aliran air yang jernih sangat memanjakan siapa saja yang mengunjunginya.

Daerah Yan merupakan salah satu daripada beberapa daerah pentadbiran di Kedah. Yan adalah sebuah daerah yang mempunyai banyak tempat menarik di Kedah yang boleh anda kunjungi. Sebelum ni Mahamahu ada cite tempat menarik di Kedah antaranya Tanjung DawaiTapi kali ni Mahamahu pergi ke satu.

Best buat family day sini. Chalet ni berlatar belakangkan suasana kampung sawah padi dan Gunung Jerai. Daerah Yan merangkumi beberapa mukim di dalamnya.

Korang kena cuba dua-dua baru tahu apa keistimewaan dua laksa yang popular nie sampaikan asyik penuh dengan pelanggan je kan. Menjadi antara destinasi utama bukan sahaja dari pelancong tempatan malah pelancong luar negara turut memilih Kedah sebagai tempat bercuti. Dari jauh anda mungkin menganggap bahawa kubahnya.

Pada hari-hari biasa ia menjadi lokasi riadah pada waktu pagi dan petang. Ia terletak kira-kira 50 kilometer dari bandar raya Alor Star dan 30 kilometer dari Sungai Petani. Kalau ingin melancong bersama keluarga Kedah adalah pilihan terbaik.

Merdeka Clock Tower ataupun Menara Jam Besar ini adalah sebuah binaan klasik yang telah berdiri dengan teguh di hadapan Masjid Zahir sejak tahun 1912 lagi. Tempat Menarik di Yan Yan merupakan sebuah bandar dan daerah yang terletak di Kedah Malaysia. Gunung jerai destinasi tanah tinggi di kedah ini 5 tempat menarik ada.

Ramai masyarakat setempat berjalan kaki menaiki gunung melalui jalan tar yang disediakan. Wang tepus ecotourism ialah tempat menarik untuk bercuti di kedah yang baru diperkenalkan. Minggu lepas Aien dan seluruh keluarga belah papa bersetuju untuk mengadakan Family Day sambil bercuti di YAN KEDAH.

Reka bentuk bangunan ini terdiri daripada lima bahagian utama yang mewakili Lima Rukun Islam. Nak merasai hidup di kampung dikelilingi sawah padi. So korang yang merancang untuk jalan-jalan di Kedah Perlis bolehlah singgah di tempat-tempat menarik di Kedah Perlis yang aku senaraikan di atas ye.

Jika anda merancang untuk bercuti di satu tempat yang cantik dan beristirehat dalam suasana yang tenang Zamanis Place boleh dimasukkan dalam senarai lokasi pilihan. Alhamdulillah saya diberikan kesempatan untuk tulis mengenai Salak Denai Chalet yang sudah semakin diketahui dan dikenali walaupun sebenarnya wujudnya chalet ini sudah agak lama. Lokasi Percutian Menarik Titi Hayun Daerah Yan Kedah - Salam sejahtera kepada pembaca blog makan Mahamahu dan juga rakan2 sekalianCuti Tahun Baru Cina yang lepas Mahamahu dan juga keluarga bercuti di dalam negeri tak jauh pun hanya di Kedah.

Ia adalah lokasi percutian yang semakin popular. Rasanya ramai yang belum tahu kewujudan pulau cantik ini selain Langkawi yang sudah cukup terkenal di Kedah. Tempat Menarik di Daerah Yan Kedah.


Port Cuti Best Di Kedah Panduan Percutian Bajet Murah Facebook


Review Salak Denai Chalet Yan Kedah Kolam Tong Mandi


Pin By Siti Aishah On Coloring Pages Batu Yan Coloring Pages


Posting Komentar untuk "Bercuti Di Yan Kedah"